غیرفعال کردن افزونه های وردپرس بدون ورود به پیشخوان

 

پیشگفتار

امروزه با افزایش باورنکردنی استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای راه اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی، افرادی که به دلیل کم تجربگی به مشکلات فنی می خورند بالا می رود. استفاده از افزونه های نامناسب، عدم رعایت روش های استاندارد آپدیت و طراحی سایت و … گاهی باعث بروز مشکلاتی می شود که دست طراح را می بندد. در بسیاری از این موارد، مشکل به صورتی است که امکان ورود به پیشخوان سایت وردپرسی شما وجود ندارد تا با غیرفعال کردن پلاگین های وردپرس بتوان موارد را بررسی کرد. در این نوشته سعی داریم روش غیرفعال کردن افزونه های وردپرس بدون ورود به پیشخوان را برای شما شرح دهیم.

 

غیرفعال کردن پلاگین های وردپرس | غیرفعال کردن افزونه های وردپرس | تیم توسعه توان | طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

 

 

غیرفعال کردن افزونه های وردپرس بدون ورود به پیشخوان به چه دردی می خورد؟

همان طور که اشاره شد، معمولا مشکل سایت به صورتی است که امکان ورود به پیشخوان  وجود ندارد تا با غیرفعال کردن افزونه ها بتوان موارد را بررسی کرد. بنابراین اگر روشی بلد باشیم که بدون ورود به پیشخوان افزونه های خود را غیرفعال کنیم ممکن است به حل مشکلات کمک کند.

 

غیرفعال کردن افزونه های وردپرس را چگونه انجام دهیم؟

اگر قصد دارید با غیرفعال کردن پلاگین های وردپرس بدون ورود به پیشخوان مشکلات سایت خود را بررسی کنید می توانید به یکی از دو روش زیر این کار را انجام دهید:

 

۱- غیرفعال کردن همه پلاگین های وردپرس

  • اگر دقیقا نمیدانید کدام پلاگین شما دارای مشکل است، بهتر است ابتدا تمامی آنها را غیرفعال کنید تا ببینید اصلا مشکل از سمت پلاگین ها هست یا خیر. برای این کار دستورالعمل زیر را انجام دهید:

 

۱- وارد پنل هاست خود شوید

۲- در پوشه public_html وارد فولدر wp-content شوید.

۳- از طریق گزینه rename نام پوشه ی plugins را به نامی دلخواه و غیرتکراری تغییر دهید (بهتر است به نام plugins چند حرف یا عدد اضافه کنید)

۴- حال می توانید سایت خود را مجددا باز کنید و ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر. در صورتی که مشکل پابرجا بود به احتمال زیاد به پلاگین ها ربطی ندارد.

 

 

۲- غیرفعال کردن افزونه به صورت تکی

  • اگر می توانید حدس بزنید کدام افزونه دارای مشکل است، بهتر است فقط آن افزونه یا افزونه ها را غیرفعال کنید تا ببینید مشکل از آنها است یا خیر. برای این کار دستورالعمل زیر را انجام دهید:

 

۱- وارد پنل هاست خود شوید

۲- در پوشه public_html وارد فولدر wp-content شوید.

۳- وارد پوشه plugins شده و نام فولدر مربوط به پلاگین مدنظر خود را به نامی دلخواه و غیرتکراری تغییر دهید (بهتر است به نام پلاگین مربوطه چند حرف یا عدد اضافه کنید)

۴- حال می توانید سایت خود را مجددا باز کنید و ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر. در صورتی که مشکل پابرجا بود به احتمال زیاد به این پلاگین ها ربطی ندارد.

 

 

با غیرفعال کردن افزونه های وردپرس بدون ورود به پیشخوان ممکن است مشکلات سایت شما مشخص شود و بتوانید علاوه به دسترسی به پیشخوان، پلاگین مورد نظر را اصلاح یا حذف نمایید.

موفق باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره رایگان طراحی سایت